środa, 11 sierpnia 2010

STWÓRCZE MOCE SHIVY I SHAKTHI

.

STWÓRCZE MOCE SHIVY I SHAKTHI







Niezwykłe boskie tajemnice, związane z mocami stwórczymi Shivy i Shakthi, ujawnia Sri Vasantha Sai w książce „Shiva Sutra”. Odsłonięta zostaje również nowa, głębsza warstwa znaczeniowa świętej mantry Sathya Yugi: OM SRI SAI VASANTHA SAIESAIYA NAMAHA.

Shiva Sutra mówi kto i w jaki sposób może posiadać moce stwórcze.

„Stwórcza moc pojawia się w sposób naturalny z wnętrza, kiedy Jogin doświadczył związku świadomości z Boskością.” (Sutra 3, wers 37)

Jogin nie musi podejmować żadnego wysiłku. Osiągnął bowiem stan jedności z Bogiem.
„Demonstruję tę prawdę poprzez swoje życie i doświadczenia. Sutra mówi o Joginie; nie należy jednak wypytywać, czy chodzi o mężczyznę lub też o kobietę. Ważne jest, by wiedzieć o mocy, jaka istnieje wewnątrz. Chodzi o Shakthi Jogina. Wyłania się ona w ciszy. Jest to moc, która czyni wszystko.” (…)
„Związek między mężem a żoną dotyczy ciała fizycznego; ich dziecko rośnie w łonie matki. Bóg i Jego wielbiciel połączeni są Atmą; jest to więź czystej Boskości. Moc tej więzi wyłania się z wierzchołka głowy przez sahasrarę. Jest to moc, która może stworzyć kosmos, cały ten świat oraz inne światy.
Vishwagarbha znaczy Prakrithi. W 14 rozdziale, w wersie 3 Bhagavad Gity czytamy: „Cała manifestacja materialna, nazywana Brahmanem, jest źródłem narodzin. I jest to ten Brahman, którego Ja zapładniam, umożliwiając tym samym narodziny wszystkim żywym istotom, o synu Bharaty.”
Stworzenie to jest nasieniem Boga. Nie ma ono związku z ludzkim łonem. Swami wyjaśnił, że błędne pojmowanie tej prawdy bierze się z tego, iż człowiek myśli kategoriami swego ciała. W ludzkim ciele Deva Loka to obszar powyżej brzucha, wszystko zaś co mieści się niżej – to Patala Loka.

Deva Loka (świat wyższy):

1. Garuda Loka – nos
2. Gandharva Loka – oczy
3.
4. Yaksha Loka – język
5. Kinnara Loka – uszy
6.
7. Kimpurusha Loka – skóra

Patala Loka (świat niższy)

8. Patala Loka – brzuch
9. Patala Loka - ręce
10.
11. Patala Loka – nogi
12.
13. Patala Loka – odbyt
14. Patala Loka – narządy rodne

Łono człowieka znajduje się w Patala Loka, w brzuchu. Nie ma z tym związku Deva Loka. Vishwagarbha wyłania się poprzez koronę głowy. Taki stan uzyskuje się poprzez oddanie, prawdę i mądrość. Wiąże się to z boską energią. I jest to święte.
Jak otwiera się bindu (czakra pod powierzchnią czoła – tłum.) w nowym stwarzaniu? Poprzez kosmiczną energię i skoncentrowaną myśl. To w bindu znajdują się moce, będące w stanie stworzyć kosmos. Tam tkwi projekt całego stworzenia.”

Sutra 3, wers 30
„Z prawdziwej wiedzy o Jaźni wyłania się moc tworzenia całego uniwersum.”
Wiedza o Jaźni jest mocą. Jeżeli świadomość jogina połączona jest z Shivą, moc czyli Shakthi nie ma granic.”

Sutra 1, wers 19
„Wiedza o stwarzaniu wszelkich ciał powstaje w trakcie medytacji oraz w więzi z mocą boską, która jest źródłem zamanifestowanego uniwersum.”

„Ponieważ źródłem stworzenia jest Bóg, ci, którzy jednoczą się z Nim, uzyskują moc stwarzania.”

I dalej:
„Zasadniczym wymogiem dla uzyskania manifestacji mocy stwórczych jest uzyskanie perfekcyjnej więzi świadomości Shivy z Joginem. Jeżeli stan taki zostaje osiągnięty, jogin nie musi już podejmować żadnych wysiłków, by zamanifestować moce stwórcze, pojawiają się one bowiem w ciszy z wnętrza.
Jogin jest w stanie formować lub przetwarzać pięć elementów i osiągnąć określone manifestacje, stosując praktykę duchowej alchemii. Cechy formy fizycznej są wybierane przez jogina, który medytuje na temat mocy stwórczych boskości. Moc daje joginowi kontrolę nad pięcioma elementami, z których stworzone jest ciało. W ten oto sposób można stworzyć ciało, osiągając tym samym zamierzony cel.”
„Czytając powyższą sutrę zrozumiałam, w jaki sposób mogę zmienić pięć elementów.
Generalnie rzecz biorąc, po zakończeniu czterech jug następuje pralaya (destrukcja – tłum.) Dopiero po tym procesie rozpoczyna się po raz kolejny cykl czterech jug. Jednakże obecnie Swami i ja nie dokonujemy procesu destrukcji, lecz zajmujemy się transformacją. I jest to alchemia. Tworzę nowe stworzenie, które będzie odpowiadać wymogom Sathya Yugi. Codziennie modlę się do Swamiego o to Nowe Stworzenie. Modlę się o to, by wszyscy byli młodzi, by mieli znakomite i sprawne ciała fizyczne, czyste i dziewicze. Pragnę, by całe stworzenie było jak moje ciało. Ta jedna Vasantha staje się stworzeniem Vasanthamayam. Podstawą tego stworzenia są moje uczucia oraz moje pragnienia związane z tym, jakie ono ma być.
Przykład: pragniemy, aby została wykonana złota ozdoba. Składamy zamówienie u złotnika, wyszczególniając wszystkie wymagania. Mówimy na temat projektu, wzoru, kamieni szlachetnych, ich barwy i rodzaju, jak również ile gramów złota należałoby zużyć. W podobny sposób złożyłam zamówienie u Swamiego. Mówię, jak każdy aspekt w nowym stworzeniu powinien być ukształtowany.”

Sutra 1, wers 20
„Poprzez kontemplację nad pięcioma elementami w naturze, powstaje możliwość analizowania i oddzielania ich, jak również rozumienia ich funkcji w budowaniu uniwersum.”

„Podstawową prawdą w stworzeniu jest to, iż pięć elementów stanowi podstawę. Gdy nadeszła pora, aby Boska Wola zamanifestowała się w Nowym Stworzeniu, oddzieliłam i przeanalizowałam pięć elementów. Kontemplowałam nad każdym elementem i uzyskałam prawdziwą wiedzę o nich.
Napisałam bardzo wiele na temat pięciu elementów w swoich licznych książkach. Wyjaśniłam, że istnieje związek między pięcioma zmysłami oraz pięcioma elementami. Jeżeli pięć zmysłów nie znajduje się pod kontrolą, pięć elementów traci harmonię; naturalny cykl stworzenia ulega zakłóceniu i pięć elementów „złości się.”
Swami powiedział swego czasu, że jestem Prakrithi i kiedy moich pięć zmysłów zostanie oczyszczonych, pięć elementów stanie się czystych. Zatem w każdej chwili zwracam baczną uwagę na swoje zmysły i oczyszczam je. Zawsze modlę się do Swamiego o czystość i perfekcję swoich zmysłów.
A teraz nadszedł czas na Nowe Stworzenie. Tworzę pięć elementów z moich pięciu zmysłów. Każdy mój zmysł działa jedynie dla Boga. Podobnie, pięć elementów będzie funkcjonowało dla Boga. I jest to budowa nowego uniwersum.”
Przyjrzyjmy się pięciu elementom Sathya Yugi.

Ucho odnosi się do Przestrzeni (eter – tłum.)
„Uszy moje słyszały tylko głos Boga. Uzyskałam moc tworzenia poprzez słuchanie Jego głosu. Moje uszy stały się przestrzenią Sathya Yugi.”

Skóra odnosi się do Powietrza
„Skóra to podstawa uczuć dotyku. Od narodzin aż do tej chwili dotykałam jedynie Boga. Dotyk ten stał się Powietrzem w Nowym Stworzeniu. Wdychając zatem to Powietrze, wszyscy otrzymają dotyk Boga.”

Oczy – Ogień
„Oczy moje widzą tylko Boga. Nie są w stanie widzieć niczego innego prócz Boga. W taki oto sposób moje oczy stały się Agni w Nowym Stworzeniu. Agni pokazuje Boga w świecie.”

Usta – Woda
„Usta moje mówią tylko o Prawdzie i Bogu. Nie spożywają niczego innego, tylko Boga. Usta te stają się Wodą w Nowym Stworzeniu. Woda ta jest boska i czysta jak rzeka Ganges.”

Nos – Ziemia
„Nos służy do wdychania i wydychania. Wdycham tylko Swamiego. Zarówno wdech, jak i wydech to tylko On. Węch może odnosić się do „vasana”, co oznacza tendencje lub impresje, zrodzone z doświadczenia. Od narodzin aż do chwili obecnej wszystkie moje doświadczenia związane są tylko z Bogiem. W taki oto sposób nos mój stał się Ziemią w Nowym Stworzeniu i wszyscy doświadczą Boga.

Ludzie rodzą się na Ziemi, aby doświadczać. Jeśli jednak doświadczenie związane jest tylko z Bogiem, zapewnia to stan nieśmiertelności. Jest to stan Jeevan Muktha, jakiego wszyscy doświadczą w Nowym Stworzeniu.


Aspiranci duchowi podążają ścieżką medytacji i uzyskują mądrość. Praktyka ta sprawia, że zostają świętymi, mędrcami lub ludźmi mądrości. Zaczynają głosić to, co urzeczywistnili. Na koniec opuszczają ciało i łączą się z Bogiem. Ja uzyskałam mądrość, ale moje ciało wciąż istnieje. Moje ciało nadal jest tutaj. Chcę stworzyć Nowe Stworzenie, podobne do mnie i dlatego muszę być wszechwiedząca. Urzeczywistnienie Jaźni nie wystarczy, by zmienić jugę; trzeba być wszechwiedzącym. I taka jest różnica między ludźmi a mną. Swami pokazuje to na przykładzie mego życia. Moje ciało jest małym modelem uniwersum, mikrokosmosem. Ciało to wyłoniło się z Boga i musi wrócić do Boga. Dlatego dokonuję transformacji mego ciała.
A ponieważ moje ciało ulega transformacji, zmienia się również Uniwersum. Dlatego moje ciało wciąż istnieje.”

Sutra 1, wers 22
„Głęboka kontemplacja nad tą mocą, która jest Wolą Boga, najwyższą Shakthi, prowadzi do zrozumienia stwórczej siły dźwięku, wyrażonego w mantrze.”

I dalej zostało wyjaśnione:
„Słowo pisane nie jest w stanie przekazać pełnej tajemnicy życia i stworzenia, w najmniejszym stopniu może to uczynić język, który wyłonił się z konkretnej, racjonalnej myśli. Parashakthi, Najwyższa Shakthi jest być może kluczem do zrozumienia związku między opisanymi siłami, ponieważ ona ucieleśnia zasadę boskiego tworzenia się pojęć oraz procesu stwórczego.”

„23 maja był dniem, kiedy to Swami ujawnił mantrę Om Sri Sai Vasantha Saiesaiya Namaha. Powiedział, że jest to mantra Shiva Shakthi, która łączy Jego imię z moim. Ale dopiero po pisaniu na temat Sutr uświadomiłam sobie jej donioślejsze znaczenie. Jest to mantra stworzenia. Jest to związek Shiva Shakthi. Jest to Parashakthi, klucz, który otwiera moc Woli Boga, jest to Parashakthi czyli Chitshakthi. Mantra ta pokazuje związek między Swamim a mną. Jest to podstawa, zgodnie z którą musi nadejść Nowe Tworzenie. W tym Nowym Tworzeniu wszyscy mężczyźni będą Sathya Sai a kobiety Vasantha Sai. Mantra wyłania się poprzez związek naszych imion. Na początku stworzenia pierwszym dźwiękiem, jaki się wyłonił, był Omkar. Następnie pojawiło się pięć elementów. W Nowym Stworzeniu mantra Om Sri Sai Vasantha Saiesaiya Namaha wyłania się jako pierwsza. A teraz zaświta nowa era bez destrukcji, poprzez moc Boskiej alchemii.

23 maja to dzień, w którym urodziła się mantra. 27 maja to dzień, kiedy Swami i ja spotykamy się, Nowe Stworzenie rozpocznie się.”

„W trakcie medytacji Swami powiedział mi, abym dała Mu pierwszy egzemplarz tej książki („Shiva Sutra” - tłum.). 2 stycznia 2009 r. przekazałam książkę osobie, wskazanej przez Swamiego. Na wieczornym darszanie Swami Sam poprosił o książkę i zaakceptował ją.

...Później w trakcie medytacji Swami powiedział: „Rankiem w dzień Nowego Roku miałem na sobie białą szatę, a wieczorem czerwoną szatę ze względu na Shiva Sutra.”

OM SRI SAI VASANTHA SAIESAIYA NAMAHA


.

2 komentarze:

  1. "Przykład: pragniemy, aby została wykonana złota ozdoba. Składamy zamówienie u złotnika, wyszczególniając wszystkie wymagania. Mówimy na temat projektu, wzoru, kamieni szlachetnych, ich barwy i rodzaju, jak również ile gramów złota należałoby zużyć. W podobny sposób złożyłam zamówienie u Swamiego. Mówię, jak każdy aspekt w nowym stworzeniu powinien być ukształtowany.”
    <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Generalnie rzecz biorąc, po zakończeniu czterech jug następuje pralaya (destrukcja – tłum.) Dopiero po tym procesie rozpoczyna się po raz kolejny cykl czterech jug. Jednakże obecnie Swami i ja nie dokonujemy procesu destrukcji, lecz zajmujemy się transformacją. I jest to alchemia. Tworzę nowe stworzenie, które będzie odpowiadać wymogom Sathya Yugi.

    OdpowiedzUsuń