.
Dziś przypada 9 rocznica Boskich zaślubin - 27 maja 2001 r.
Bhagawan Sri Sathya Sai Baba na darszanie w Whitefield 27 maja 2001 r. pobłogosławił mangala sutrę (odpowiednik ślubnej obrączki) Sri Vasanthy Sai, ukazując w ten sposób tysiącom wiernych, że łączy Go boska więź z Nią, z Jego Shakthi. W książce „May 27 to May 27' („Od Maja 27 do maja 27”), podpisanej i pobłogosławionej przez Swamiego, Vasantha Amma napisała: „Nasze małżeństwo nie jest po to, by mieć dzieci, jest ono dla narodzin nowej ery, Sathya Yugi.”
Niespełna rok później, 17 kwietnia 2002 r. w jaskini Vashista, 20 mil na północ od Rishikesh Czysta Świadomość Bhagawana połączyła się z Czystą Świadomością Sri Vasanthy Ammy.
*********Amma, Swami, z wielką miłością i ogromną radością dołączamy się do życzeń*********
.
***OM SRI SAI VASANTHA SAIESAIYA NAMAHA***
.
WEDY I MEDYTACJA
Piękna, maleńka książeczka wielkości notesika, z okładką koloru Słońca - to również owoc pracy Sri Vasanthy Sai, przeznaczony dla poszukiwaczy duchowych. Nosi tytuł: „Vedic Principles for Meditation” („Wedyjskie zasady do medytacji”). Ujrzała światło dzienne w marcu 2007 r.
Uczucia – zasadniczy powód
'Wolność to dotykanie Boga czystą miłością. Dotykanie świata to przywiązanie.”
• Gdy pojawiają się myśli, możemy poznać czy dobre są, czy złe, jednak uczuć nie da się pojąć w ten sposób. Uczucia wybuchają spontanicznie z wnętrza i nie można ich powstrzymać, ani poskromić.
• Wszystkie uczucia skierowane powinny być ku Bogu; przyniesie to dobre owoce. Takie uczucia uwalniają z cyklu narodzin i śmierci.
• Wrażenie dotyku jest głównym powodem kolejnych narodzin. Aby usunąć uczucie dotyku, należy pozbyć się świadomości ciała.
• Gdy wzrasta uwielbienie, maleje świadomość ciała i Prema, czysta miłość do Boga staje się ciałem.
• Prema obdarza mądrością, że Bóg istnieje we wszystkich; Jeden stał się wieloma.
• Gdy ciało Premy dotyka Boga Mądrością, rodzi się Prawda. I jest to wieczna błogość, prawdziwa błogość, wielka błogość!
• Uczucie Premy do Boga pomaga usunąć pięć zmysłów z przyjemności tego świata. Uświadamiamy sobie, że wszelkie pragnienia i uczucia są iluzoryczne – jedynie uczucia do Boga są prawdziwe.
• Powinniśmy żyć czystymi uczuciami, poświęcając wszystko. Powinniśmy ofiarować każdy zmysł oraz umysł, intelekt i ciało Panu, niczego nie zachowując sobie. W taki oto sposób możemy dotknąć Boga. I takie jest znaczenie dotykania Prawdy. Aby dotknąć Prawdy, sami powinniśmy stać się Prawdą.
• Prema nie zna wstydu. Nic ani nikt nie może jej tknąć. Nie zależy od nikogo. Jest zawsze wolna.
• Jeżeli jesteśmy wypełnieni miłością do Boga, uczucia takie, jak gniew, nienawiść lub zazdrość nie tkną nas.
Uczucia – przywiązanie
„Pragnienie, aby osiągnąć Boga, daje ci wolność. Pragnienie rzeczy tego świata tworzy przywiązanie.”
• Czym są narodziny? Jest to tylko kontynuacja poprzednich narodzin.
• To uczucia trwają wiekami; przechodzą z jednych narodzin na kolejne. Imię i forma mogą ulec zmianie, ale uczucia pozostają te same.
• Nie spełnione aspiracje, pragnienia i przywiązania kontynuowane są w kolejnym wcieleniu.
• Przywiązanie do męża, żony, dziecka, pieniędzy, stanowiska itd. jest powodem kolejnych narodzin.
• Nasze obecne życie jest powodem uczuć i wrażeń, jakie nagromadziliśmy w poprzednich wcieleniach.
• Uczucia wiążą nas z kontaktami tego świata; są powodem kolejnych narodzin. Jeżeli uczucia związane są z Bogiem, stają się one Atma bandha – więzią z Jaźnią, co toruje drogę ku wyzwoleniu.
• Wszystkie nasze związki są iluzoryczne – Maya. Ulegają one zniszczeniu. Jeżeli przywiązujemy się do zniszczalnych związków, wpychani jesteśmy do oceanu życia tego świata.
• Tylko uczucia odpowiedzialne są za przywiązanie lub wolność.
• Najwyższą dharmą (droga prawości – tłum.) człowieka jest uzyskanie Boga. Jedynie czynności, które wykonywane są w takim celu, można nazwać dharmicznymi. Wszystko pozostałe to adharma czyli postępowanie niezgodne z prawością.
• Tylko Bóg jest Prawdą. Uzyskanie Go to nasza jedyna dharma.
• Możemy uzyskać nieśmiertelność tylko dzięki poświęceniu. Poprzez samo poświęcenie możliwe jest uzyskanie wyzwolenia!
• Zwróć wszystkie uczucia i myśli ku Bogu. I będzie to więź z Prawdą. I jest to jedyna, wieczna więź, więź z mądrością.
• Czystość staje się dharmą. Dzięki czystości dharma przenika wszelkie działania.
• Jak mamy żyć? Jest to w naszych rękach, a nie Boga!
Uczucia – mądrość
„Stosowanie nauk duchowych w myślach, słowach i uczynkach, prowadzi do rozróżniania i mądrości. Zwykła wiedza książkowa jest bezużyteczna.”
• Strach przed śmiercią spowodowany jest przywiązaniem do ciała. Przywiązanie do ciała to powód kolejnych narodzin i jest okazją do związków tego świata.
• Kto jest czyim krewnym? Kim byli ci krewni przed narodzinami i gdzie są oni po śmierci? Musimy kontemplować w ten sposób, by w pełni zrozumieć, co jest prawdą i co jest stałe.
• Tylko Bóg jest stały i prawdziwy, a wszystko pozostałe jest zniszczalne. Mądrość, że jedynie Bóg jest wieczny, powinna zaistnieć w nas.
• Powinniśmy ugruntować uczucie, że jedynym naszym przyjacielem jest Bóg i tylko z Panem mamy związek. Musimy to dokładnie wiedzieć, bowiem w przeciwnym razie będziemy pogrążeni w Mayi.
• Uczucia wyłaniają się najpierw. Powodują one powstawanie myśli. Z chwilą, kiedy pojawi się myśl, powinniśmy zapytać, czy jest dobra, czy zła. Powinniśmy usunąć złe myśli nim przeobrażą się one w działanie, w przeciwnym razie staniemy się ofiarą cierpienia.
• Mądrość będzie niepełna, jeżeli nie zostanie wykorzystana w praktyce.
• Uczucia, myśli oraz rozróżnianie, skupione na rzeczach tego świata, prowadzą do wiedzy.
• Uczucia, myśli oraz rozróżnianie, skupione na celach duchowych, prowadzą do mądrości.
• Jedynie dotykając Boga, możemy doświadczyć stałego spokoju. Jak dotknąć Boga....poprzez mądrość. Dotykanie boskości mądrością daje błogość.
• Nawet człowiek o upartej naturze może uzyskać Boga. Poczuj: „Muszę widzieć Boga tutaj, teraz, natychmiast!”
Uczucia – prawda
„Maya tego świata ukrywa prawdę. Uświadomcie sobie tę prawdę, że Jeden ukazuje się jak wielu.”
• Jeżeli nasze uczucia będą skierowane ku Bogu, staną się Prawdą. Jeżeli będą skierowane ku temu światu, będą nieprawdą.
• Tylko poprzez ciągłą praktykę usiłowania dokonania transformacji samego siebie Prawda zostanie ujawniona.
• Prawdziwą formą Boga jest Prawda. Nie możemy ujrzeć tego fizycznym wzrokiem. Jeżeli będziemy bez imienia i formy, wówczas uzyskamy wizję Prawdy.
• W jaki sposób można stać się bez imienia i formy? Najpierw należałoby usunąć świadomość ciała. Musi zniknąć „ja”. A kiedy już „ja” zostanie zniszczone, wówczas zniknie utożsamianie się z imieniem i formą.
• Urzeczywistnimy Prawdę, jeżeli pozbędziemy się myśli: „Jestem ciałem.” Wówczas każde uczucie będzie Prawdą.
• Prawda świeci blaskiem z czystego serca.
• Jaka jest wizja Prawdy? Jest to stale uczucie spokoju i błogości. Spokój ten nie pochodzi z zewnętrznego źródła, ani przedmiotu.
• Wiedza, że spokój jest w nas, jest Prawdziwą wiedzą.
Uczucia – bhava
„Doświadcz boskiej błogości poprzez dziewięć dróg wielbienia Boga. Kontakty tego świata powodują ból i cierpienie.”
• Możemy dedykować nasze uczucia Bogu poprzez różne zależności. I jest to Bhava.
• Uczucia są wyrażane zgodnie z zależnościami. Jeżeli skierowane są one ku Bogu, stają się wielbieniem.
• Powinniśmy się nauczyć widzieć Boga w każdym, jak również wykonywać wszelkie czynności, myśląc o Nim.
• Jeżeli wykonujemy każdą czynność myśląc o Bogu, wytwarzana jest ogromna moc.
• O czym myślisz, tym się stajesz. Można połączyć wszystko z Bogiem poprzez wyobraźnię.
• Nie myśl, że wyobrażanie sobie jest stratą czasu. Chciałbyś, aby twój syn lub córka została lekarzem lub inżynierem; aspiracje, związane z tym światem, mogą spełnić się lub nie. Jeśli jednak dążysz do Boga i koncentrujesz swoją wyobraźnię na Nim, na pewno to się spełni.
• Istnieje szczególna radość w snuciu wyobrażeń o Bogu.
• Jeżeli od rana do nocy przeznaczymy nasze uczucia Bogu, będzie to jak pooja (rytualne oddawanie czci – tłum.), która trwa 24 godziny.
• Jakość naszego wielbienia jest bezpośrednim odbiciem stanu naszego umysłu.
• Życie jest takie, jakie są uczucia.
Uczucia – poświęcenie
„Beznamiętność związana z tym światem niszczy wszelkie pragnienia i czyni człowieka pustym. Dźwiganie cudzych ciężarów tworzy coraz więcej karmy tego świata.”
• Bogactwo, status, popularność, rodzina, związki – wszystko to jest zniszczalne. Jedynie poświęcenie jest trwałe na tym świecie, ponieważ obdarza stanem wiecznym.
• Prema i poświęcenie są jak dwie równoległe linie. Poświęcenie rozwija się poprzez Premę, a Prema rośnie wskutek poświęcenia.
• Praktykuj drobne akty poświęcenia i dostrzegaj radość, jaką czerpiesz z tego.
• Jedynym sposobem na uzyskanie spokoju jest ścieżka poświęcenia.
• Poświęcenie bierze się z beznamiętności. Jeżeli ktoś mocno tkwi w Prawdzie, że jedynie Bóg jest prawdziwy, a wszystko pozostałe to Maya, wówczas beznamiętność pojawi się automatycznie.
• Powinniśmy uwolnić się od Mayi. Powinniśmy poświęcić wszystko. Nie powinniśmy mieć ani jednego pragnienia.
• Poświęcenie jest kluczem do Prawdy.
• Mukthi można uzyskać jedynie poprzez poświęcenie wszystkiego. Istnieje tylko jedna droga do wyzwolenia – Poświęcenie! Poświęcenie! Poświęcenie!
Uczucia – Stworzenie
„Sadhaka kończy swoją sadhanę uczuciami poświęcenia; uwolniwszy się z cyklu narodzin, uzyskuje wyzwolenie. Ja jestem inna. Uzyskałam stan Jeevan Muktha i poświęciłam go dla dobra całego świata. Modląc się o Powszechne Wyzwolenie, ofiarowałam wszystko Bogu i uczyniłam siebie pustą; to poświęcenie dało mi moc stworzenia nowego świata miłości i pokoju. I jest to Złoty Wiek – Sathya Yuga.”
• Bóg i Jego stworzenie nie różnią się. Są jednym.
• Należy kochać Stwórcę i Jego stworzenie.
• Bóg jest wszech przenikający. Nie tylko ludzkie istoty, ale również zwierzęta, rośliny, pnącza, kamienie i piach są Jego formami.
• Można doświadczyć Prawdy w codziennym życiu, dostrzegając Boga w Jego stworzeniu.
• Forma + Imię + Związek = Przywiązanie
• Imię i forma przyciąga nas, zaczyna się miłość. Miłość ma silne korzenie w związku. Dlatego miłość wyrażana jest w rodzinie i w związkach.
• Wszystkie związki są czasowe i nierzeczywiste. Mądrość powiada, że Bóg to nasz jedyny prawdziwy związek. Daje to wieczną błogość.
• Jak kropla wody, która spada z liścia kwiatu lotosu, tak samo powinniśmy prowadzić życie bez przywiązań i nie pozwolić, by cokolwiek dotknęło nas.
• Należałoby pozbyć się wszelkich pragnień. Prawda wypełnia naczynie, które było puste.
• Miłość do Boga powinna poszerzać się, póki nie ujrzymy Go w całym Jego stworzeniu.
• Początkowo umysł powinien skupić się na pojedynczej formie i będzie to Prema. Gdy Prema ogarnie cały świat, stanie się Miłością Powszechną.
• Uczucia są ważne w drodze do osiągnięcia Boga.
• Czyste uczucia ujawniają Prawdę. Jeżeli wielbimy wiernie, możemy usłyszeć głos Boga.
• Należałoby kształtować umysł w taki sposób, aby nie czuł się dotknięty przez nic, ani nikogo. Uzyskuje się wówczas stan bez myśli, gdzie nie ma wrażeń. I jest to Mukthi; i to jest to Prawda.
***OM SRI SAI VASANTHA SAIESAIYA NAMAHA***
.
środa, 26 maja 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz